zondag 13 juli 2008

boontjes en sla

een vriendin van me woont in een traditionele fermette. En die fermette staat in een traditionele verkaveling. En die verkaveling ligt in een traditioneel Kempisch dorp. Het zal je maar overkomen. Verliefd worden op een fermettebewoner en tenslotte er bij intrekken.

nu wil het dat die vriendin graag uit eigen tuin eet, en niet anders gewend is dan alles zelf op te kweken. Het resultaat is fraai. Het steriele pelouzeke voor en naast de fermette moet wijken, steeds verder, voor het oprukkende moestuintje. Een rij zoete maïs vormt het scherm naar de straat. Tot grote consternatie van de buren.

Waar in Vlaanderen is er nog zo'n vreemde vogel in een verkaveling neergestreken?

bedankt E: de boontjes en de sla hebben gesmaakt.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Binnenkort zal er wellicht ook een bende in de achtertuin neerstrijken, zullen vuurkorven de nacht verwarmen en party-tenten de regen weghouden.
Naast de maïs kunnen dan gasten hun tentjes opslagen om in de vroege uurtjes in te kruipen...

e. zei

Zolang de bende het pasaangelegde schorspad maar lichtvoetig betreedt en op geen enkel groentje trapt kunnen ze even piepen in dit paradijs van tomaat-met-basilicum, zachtrijpende tomaten die de takken van de plant doen doorbuigen tot aan de grond, ontluikende paprika's en sla van lichtgroen tot dieppaars in alle soorten knapperigheid.
De geur die vrijkomt bij het "dieven" van de tomatenplant is trouwens een antidepressivum, daar ben ik zeker van :-)

Sneeuwman zei

Een tuin is al een antidepressivum op zich...

Zo hier zitten jullie dus: tussen de boontjes en de sla... tot nu toe vond ik daar alleen slakken maar nu zijn het overheerlijke escargots ;-)

Thanks Emmyzonderde2: heel mooie nachtliteratuur (gevonden met de hulp van Bieke ook al weet die dat niet en kent die mij zelfs niet). En ook mooi als opvolging van die nu genummerde teksten op een andere plaats in het www: ook al ben ik geen "reageerder" meer, lezen deed ik wel en dus toch enige droefheid en vraagtekens hieromtrent...

Groetjes (ook aan A.)
K

Sneeuwman zei

Kon die "e." niet direct plaatsen (info op haar blog is nogal "minimaal";-) maar ondertussen is mijnen euro gevallen: ook aan jullie de groetjes E & B!
Hopelijk zijn jullie gasten dit weekend als elfjes door die sprookjestuin gefladderd en is het schorspad nog intact... (Als die groentjes zo lekker zijn als dat ze omschreven zijn mag je daar redelijker wijze niet diezelfde intactheid verwachten)

K

Emmy zei

bij deze kunnen ze hun groetjes zelf lezen Sneeuwman. Ik keer er niet voor terug naar de stille Kempen. Hoewel stil??? nog nooit zoveel groot lawijt bij elkaar gezien. Zelfs de vogels hebben er cavia-complexen en fluiten er schril. We waren elfjes met natte vleugels, maar dat heeft de pret niet bedorven. Niet verder vertellen: maar ik heb geen schorspad gezien en hoop maar dat het niet aan mijn seniliteit ligt. Ik had meer last van lichthoofdigheid dan van lichtvoetigheid, geloof ik...

de wegen van het web zijn ondoorgrondelijk. Welkom sneeuwman!