woensdag 6 augustus 2008

ballonvaren

ze zeggen dat schrijven niks opbrengt. Zowat de domste beroepskeuze die je kan maken. Het kan zijn, ik weet het niet. Ik heb zelf nooit echt met de overweging geworsteld om er mijn beroep van te maken. Hoewel ik wel dagelijks schrijf uiteindelijk, maar dan met weinig franje. De enkele schrijvers die ik ken die doen inderdaad nog wat anders voor de kost. Maar soms, heb ik ontdekt, kan het toch flink opbrengen. Als je met het schrijven van een simpel verhaaltje, en dus amper een uurtje werk, een ballonvaart voor twee met picknick wint... dat is iets waar ik normaal toch wel even moet voor sparen. Maar dat is niet het belangrijkste natuurlijk, het is gewoon niet iets dat je jezelf snel cadeau zal doen, en ik kan me niet anders voorstellen dan dat het heerlijk zal zijn. Vliegen over mijn eigen Hageland, 't is me wat.

het verhaaltje is te lezen op: http://toerisme-vlaamsbrabant.skyblogs.be/

hele fijne blog trouwens, met een schat aan info!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik beloof je dat het schitterend zal zijn, ik deed een vlucht van Scherpenheuvel tot ergens achter heist op de berg twee jaar geleden en het was geweldig. We zagen van in de ballon de haven van Antwerpen, de mijnterrils van heusden en iets in Thionville.

Jo zei

Wel Emmy. Ik wou nooit in een ballon. Tot anderen en mijn vrouw me overhaalde om het toch eens te proberen met mijn werk. Een luchtdoop dat ik niet zal vergeten vorig jaar. Het onvermijdelijke was gebeurd. Naar beneden schuin gevallen vanop ongeveer 30 meters hoogte. De gaspul viel uit en de 2de was niet aangesloten. Niet voor herhaling vatbaar. Grove fouten van de ballonvaarder.
De maïs en de bomen hebben ons gered.

www.torromolinos.blogspot.com