dinsdag 30 september 2008

barones van Hoeleden

dat is mijn nieuwe titel. Zo gaat dat als je ergens met een luchtballon landt. Het grondgebied wordt van jou, en ook het hele gebied dat je overvlogen hebt, zij het dan vanaf één meter boven de grond. Dat wil de traditie, en hiertoe word je met champagne gedoopt. Niet min. Vermits de traditie vermoed ik lichtjes ouder is dan de gemeentefusies van 1976, ben ik dus eigenares geworden van Bos en Drieslinter, en zelfs een grote middeleeuwse stad: Zoutleeuw. Laat ik het maar bij mede-eigenares houden.

Wel tien verhalen kan ik hier vertellen, over de lieve dame die de kachel aanstak voor ons, toen we na meer dan een uur wachten natte voeten hadden, over de reeën aan de rand van de maïs, over de sportvliegtuigjes die rond de ballon kwamen cirkelen, over de mist die optrok, over het paard in de wei waar we landden, over de opgesteven tafellakens met delicieuze lekkernijen midden in de weide, over de champagne. Niet samen te pakken in een blogberichtje, te groot om in te blikken. Amper te beschrijven met foto's. Een paar sfeerbeelden op: http://toerisme-vlaamsbrabant.skyblogs.be/ en de rest op... euhh ja, hoe kan het anders: mijn facebook.

Geen opmerkingen: