zondag 12 oktober 2008

slappe lach

vandaag voor het eerst op een tandem gereden, met de oudste dochter achter me. Dan nog in de Vlaamse Ardennen. Fijn, het mooie weer maakte het er nog beter op. Maar drie versnellinkjes en lange hellingen, niet om mee te lachen, dus pepten we elkaar op. Zegt mijn dochter: mama, wij zijn twee slappe miekes bij elkaar, maar samen zijn we toch wel één sterke meid. Waarop ik antwoord: jamaar, samen zijn we ook wel één heel erg dikke meid. En toen barstten we zo in lachen uit dat we van de tandem af moesten springen. Endorfines en spierontspanning, zoiets is het als je heel hard lacht. En als je dan nog probeert om een fysieke inspanning te leveren dan is het helemaal om zeep. Ze zeggen niet voor niks 'slappe' lach. De tranen rolden over mijn wangen en alles begon pijn te doen van het lachen. Mijn dochter zei dat ik er maar raar uit zag met mijn gezicht in zo'n lachkramp. 't Moet zijn dat ik dat toch niet genoeg doe, tijd om me bij een lachclub aan te sluiten!

5 opmerkingen:

Bieke zei

Ik dacht al toen ik in mijn rss-reader zag dat er 4 nieuwe postings waren... dat kan toch niet zijn dat ik nieuw 'Emmy-materiaal' altijd over het hoofd gezien heb... Maar nee, als ze eraan begint stopt ze niet bij 1 bericht, maar braakt ze er direct 4 uit ;-)

Met plezier gelezen :-)

Unknown zei

Dat kan toch zo vreselijk deugd doen, hé ? Ik heb het een paar maanden geleden ook nog eens gehad, en ondanks het feit dat het predikaat "slap" toen ook op mijn sfincters van toepassing was, had ik achteraf zoiets van: dit moeten we meer doen !!!

Emmy zei

Jan,

'sfincters', sjonge wat een prachtig scrabble-woord alweer! wil je weten dat ik het nog nooit had gehoord? een mens leert elke dag bij...

als ik het goed begrijp deed je het dus in je broek van het lachen? je hebt nochtans geen drie bevallingen eropzitten hè...

Unknown zei

Nog nooit gehoord van het "mannenkraambed" of de "couvade" (weer een zevenletterwoord voor de scrabble !), Emmy ? Kijk dan maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Couvade. Schitterend toch, hé, Wikipedia ?

Emmy zei

ok, de diagnose luidt dus dat meneer Jan aan post-partale couvadeverschijnselen leidt. Nader bepaald heeft hij last van atrofie van de bekkenbodemspieren.

Schitterend! nu nog een datum prikken voor onze eerste échte Scrabble-match!